Photobucket

Wednesday, June 9, 2010

Menyaksikan Keindahan Burmi Turki - Day 1

Percutian pertengahan penggal kali ini, saya bersama suami telah melancong ke bumi Turki. Kami bertolak dari KLIA pada 8 Jun 2010. Saya dan suami berada di KLIA agak awal kerana suami ingin bertemu dgn kawan lamanya. Tetapi setibanya di sana kawannya itu tidak dapat dihubungi. Pertemuan dengan kumpulan POTO Travel pada jam 9.30 mlm. Rombongan kami terdiri dari 29 orang termasuk ketua kami Tg Khairul Aszwad. Penerbangan dijangka pukul 12.30 mlm....so agak awal jadi saya dan suami lepak di lounge dahulu....baru nak start journey dan kantoi kat lounge...:(

Setelah kami keluar dari lounge tiba2 suami menerima call dari ka wannya.....so jumpalah dia dgn kawan lama dia semasa sekolah menengah...dah 30 thn tak berju mpa..mcm2lah ceritanya. Penerbangan delay pula...katanya 1 jam, jadi suami saya kelua r pergi minu m semula dgn kawannya kat lounge tapi saya tak pergi. Hampir2 suami saya tertinggal sebab setengah jam kemudian kami dah boleh boarding....kalau tak saya ke Turki sendirian...suami org paling akhir naik flight tu....huwaaaa!!!

Kami tiba di airport Istanbul lebih kurang pukul 6 pagi....terang benderang dah kat sana. Kami menaiki bas terus menuju ke Bursa dengan menaiki ferryboat ke Yalova, mel alui Orhangazi dan Gemlik Bay sambil menikmati pemandangan yang indah. Dalam ferryboat ni ada cafe di tingkat atasnya, susah juga nak berkomunikasi dgn dia org kerana mereka tak pandai berbahasa Inggeris.

Apabila tiba di Bursa, kami melawat Green Mosque.

Kemudian kami pergi melawat Ulu Mosque

Destinasi seterusnya kami ke Silk Bazar untuk melihat perbagai brgn dijual...terutamanya tudung-tudung yang cantik. Setelah menyopping sedikit kami terus check in hotel....rehat.........

1 comment:

1. salam linda.........
    banyak ke shopping tudung turkey.........